poniedziałek, 24 czerwca 2013

Podkładki na stół krok po kroku

Ostatnio chciałam się pozbyć starych podkładek na stół z naturalnej trawy morskiej. Pomyślałam, że są niezbyt higieniczne, zbiera się na nich tylko kurz i resztki jedzenia. Ogólnie były już wysłużone i delikatnie mówiąc mało atrakcyjne. Jednym słowem, a może dwoma - do kosza marsz!! No ale ja nie lubię wyrzucać starych rzeczy, tak więc padło na przeróbkę, a że lubię lawendę - na lawendową.
Dla tych którzy chcą się nauczyć decoupage na trawie morskiej czy wiklinie zrobiłam mały kursik krok po kroku. Zapraszam

 1. Stara podkładka przed metamorfozą :-)



2. Kolejny krok to zagruntowanie podkładki primerem Flugera. Preparat poprawia przyczepność farby, która na słomie, czy trawie się nie maże. Koniecznie należy użyć twardego, szczeciniastego pędzla, który z łatwością pokryje również wszystkie rowki.


3. Po zagruntowaniu podkładka wygląda tak

5


4. Po wyschnięciu primera, powierzchnię malujemy farbą akrylową. Brzegi chciałam mieć białe więc, użyłam do pomocy talerza.


 5. Środek pomalowałam ciemniejszym kolorem - tu odcień beżu.


6. Biel wydała mi się zbyt biała więc przybrudziłam troszkę mieszkanką koloru beż i szarego i do tego oczywiście postarzenia bitumem, czyli patyną w płynie. Wybrałam serwetkę z uroczymi lawendowymi serduchami



7. Motyw z serwetki najlepiej wydrzeć za pomocą mokrego pędzelka, nie widać wówczas granicy między obrazkiem i dekorowaną powierzchnią. Przed takim obmalowywaniem wodą serwetkę należy koniecznie wcześniej rozwarstwić.



 8. Motyw przyklejamy na trawę morską lub wiklinę najpierw za pomocą czystej wody. Delikatnym pędzlem nylonowym moczymy motyw, tak aby wcisnął się w rowki. Po wyschnięciu przyklejamy na dowolny klej do decoupage'u.


 9. Po wyschnięciu kleju można motyw delikatnie pocieniować, czy jak ja po prostu wybrudzić bitumem. Na zakończenie, kiedy bitum jest suchy pracę należy polakierować lakierem akrylowym - ja dałam dwie warstwy i voila :-) moje stare/nowe podkładki na stół







5 komentarzy: